Lid worden

Leerlingen die een instrument willen gaan bespelen, kunnen in overleg besluiten welk instrument voor hen het meest geschikt is en wat binnen het orkest het beste past. Indien je besluit als lid van Harmonie Erica muziekles te willen volgen, krijg je via de vereniging van de gemeente Mook en Middelaar een subsidie op de leskosten. Voorwaarden zijn:

• de leerling is 8 jaar of ouder;
  • de les heeft tot doel een erkend HAFA-diploma (A, B of C) te behalen (voor diploma D kan een individuele regeling getroffen worden);
  • de leerling vertoont voldoende inzet;
  • een leerling krijgt hoogstens 8 jaar subsidie om HAFA-diploma C te halen.

In overleg met de muziekleraar en de dirigent van het opleidingsorkest kun je instromen bij het opleidingsorkest. De bedoeling is dat leerlingen die beginnen in het opleidingsorkest ongeveer het niveau van het A-examen hebben. Na het behalen van het B-diploma kan een leerling doorstromen naar het harmonieorkest.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor een muziekopleiding:

• Muziekschool Excellent uit Milsbeek. Deze muziekschool geeft momenteel aan het grootste deel van onze leerlingen les. Lessen voor onze leerlingen zijn meestal in het gemeenschapshuis in Mook. Contact via Ineke van der Lee of Harmonie Erica . Muziekschool Excellent voorziet lessen in: Blokfluit, dwarsfluit, klarinet, saxofoon, fagot, trompet, trombone, bariton en bas.
  • Muziekschool De Lindenberg in Nijmegen.
  • Mariëtte Thijssen uit Molenhoek geeft les in hobo, altsaxofoon en AlgemeneMuzikaleVorming-lessen op blokfluit of keyboard. www.mtmuziekatelier.nl
  • Niek Heijsterman geeft les in Slagwerk. www.niekheijsterman.nl

Nieuwe leden, zowel jeugdleden als volwassenen, zijn van harte welkom!

Klik hier voor het aanmeldingsformulier

Klik hier voor het subsidieformulier

Klik hier voor het aanvraagformulier voor lesgeldcompensatie

Voor alle correspondentie over zaken die hierboven genoemd zijn kun je gebruik maken van